מאסר עולם על נהיגה בשכרות

בישראל אנו עדים לויכוח על מידתיות העונש הנגזר על מי שנתפסים נוהגים בשכרות, יש מי שטוענים שהרשויות נוקטות ביד קשה מדי, שרמת האלכוהול המותרת היא נמוכה מדי, שהבדיקות אינן מדויקות מספיק, שאין הצדקה לשלילה לתקופה כה ארוכה, לקנסות כה גבוהים וכד'. אחרים טוענים שהאמצעים הננקטים הם מחויבי המציאות שכן נהיגה בשכרות מסכנת את שלום הציבור, נהג שיכור עלול בקלות לגרום לפציעה חמורה ואף למוות של אזרחים תמימים שמזל רע בלבד הציבם בדרכו.
מעניין לציין כי בארצות אחרות, ארה"ב בראשם, בסמכותם של בתי המשפט לפסוק עונשים חמורים פי כמה על נהגים שנתפסו נוהגים תחת השפעת אלכוהול. כבר קרה שבנסיבות קיצוניות במיוחד נגזר על נאשמים בנהיגה בשכרות מאסר עולם.

מקרה מפורסם מתחילת שנת 2016

alcohol-428392_1920

אחד המקרים בהם נגזר עונש של מאסר עולם על נהג שנאשם והורשע בארה"ב בעבירה של נהיגה תחת השפעת אלכוהול (DUI – Driving Under the Influence) הוא מראשית 2016. בינואר 2016 גזר שופט בבית משפט בטקסס מאסר עולם על גבר שהורשע בפעם העשירית בעבירת נהיגה בשכרות. יש לציין כי האיש כבר ריצה כמה עונשי מאסר על עבירה זו.
בדברי ההסבר בפסק הדין נימק השופט את החלטתו בצורך להגן על שלום הציבור. לאחר שהתברר שלא ניתן למנוע בשום דרך אחרת מן העבריין המועד להוות סכנה כה מוחשית לחברה (שהרי אך עניין של זמן הוא עד שיגרום לתאונה קטלנית) הרחקתו מן החברה וכליאתו למשך זמן ארוך ככל שניתן במקום בו לא יוכל לנהוג תחת השפעת אלכוהול נותרה, לתפיסתו של השופט, הברירה היחידה.

ענישה חמורה גם בארץ

למרות שבישראל אנו רחוקים מאוד מן האפשרות שעל מי נתפס נוהג תוך שבגופו רמת אלכוהול גבוהה מן המותר ייגזר עונש כה חמור כמאסר עולם הרי שאין ספק שננקטים צעדים כבדי משקל שמטרתם למנוע מנהגים להרשות לעצמם שוב לאחוז בהגה בעת שהם תחת השפעת אלכוהול. עונשים כבדים במיוחד נגזרים על מי שנתפסים יותר מפעם אחת, על מי שרמת האלכוהול בגופו הייתה גבוה במיוחד ועל מי שגרמו לתאונת דרכים משום שנהגו שיכורים.

במשפטים המתנהלים בבתי המשפט לתעבורה כנגד מי שנאשמים בנהיגה בשכרות מבקשת התביעה לא פעם להטיל על הנאשמים עונשי מאסר בפועל. אם אין מדובר במקרה חמור, כגון עבירות חוזרות ונשנות, אחוז אלכוהול גבוה בהרבה מן המותר, ביצוע עבירת תנועה חמורה או גרימה לתאונה, הרי שבית המשפט יסתפק בקנס כספי כבד, שלילת רישיון לתקופה ארוכה ולעיתים גם מאסר על תנאי.

מי שמואשמים בנהיגה בשכרות, לאחר שנבדקו במכשיר "ינשוף" ונמצא אחוז אלכוהול גבוה מן המותר, טוב יעשו אם יפנו ללא דיחוי אל עורך דין תעבורה. עורך דין שכזה ידע לנצל כל אפשרות להפחית את העונש. לעיתים יוכל עורך דין תעבורה להביא לסגירת התיק עוד טרם מוגש כתב אישום לבית המשפט.

בית וגינה בריאות זוגיות טכנולוגיה ואינטרנט כללי לימודים נופש ואטרקציות פיננסים קוסמטיקה ואופנה רכב
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
כוסות חד פעמי לשתיה קרה – איך להשתמש בהם ועדיין לשמור על איכות הסביבה
כמו כל כלי האוכל שקיימים כיום בגרסה רב פעמית וכן בגרסה חד פעמית, כך גם הכוסות לשתייה. ניתן לקנות כוסות...
קרא עוד »
אוק 03, 2021
טיפולי שיניים בטורקיה
לטורקיה מוניטין עולמי בנוגע לטיפולי שיניים והשתלות שיער. אנשים שמעו גם מחברים או מכרים שכלל הטיפולים...
קרא עוד »
פבר 22, 2021
סידור הבית לקראת החגים
אם אתם רוצים להפוך את ביתכם לנעים ונקי יותר לקראת החגים ואפילו לאחריהם  - חשוב שתפעלו בכל זמן כדי...
קרא עוד »
אוק 12, 2017