תזונה בריאה לתינוק-מה חשוב ומה פחות?

כשהורים צעירים מביאים ילד ראשון לעולם, הם חוששים לא מעט ובצדק, שהם לא ידעו כיצד לנהוג איתו, כיצד לטפל בו, מה לעשות במקרים מסוימים בהם נתקלים בפעם הראשונה בחייהם. דוגמא טובה לכך היא בכל מה שקשור למזון.

כל סוג מזון שהורים נותנים לתינוק שלהם יש לו משמעות מסוימת, יש לו תפקיד בהתפתחות שלו. מעבר לכך, שיש מזונות מסוימים שאסור לתת עד גיל מסוים שכן הילד לא יוכל לבלוע או שמערכת העיכול שלו לא תוכל להכיל אותם. לכן, הורים צעירים מקבלים הוראות ברורות מרופאים, רופאות ואחיות בטיפת חלב, כיצד לנהוג. מה לתת ומה לו, מה חשוב ומה פחות.

לצד מזונות רגילים, יש כמובן את הצורך בחלב אם טבעי, במקרים בהם האישה לא יכולה להניק, אז ניתן להשתמש בתחליפי חלב, דוגמא נוטרילון.

נוטרילון הוא תחליף אשר כולל מרכיבי מזון שונים אשר עוזרים להתפתחות התינוק. הוא נחשב למוצר מאוד מצליח באירופה ובשנים האחרונות נכנס גם לישראל. עבור אימהות רבות הוא מהווה תחליף נהדר למקרים בהם, הן אינן יכולות להניק את התינוק. הוא כולל מרכיבים שמחזקים את המערכת החיסונית, הנשימה והעיכול של התינוק. מדובר באחד התחליפים שעברו הכי הרבה מחקרים אשר איששו את רמת היעילות שלו.

לפני שניכנס לשאלה מה חשוב לתת לתינוק ומה לא, חשוב להדגיש לפני כן נקודה משמעותית. בתור הורים צעירים, ייתכן מאוד שתשמעו לא מעט עצות ורעיונות עבור תזונה בריאה לתינוק. עליכם להקשיב אך ורק לרופאים ורופאות, אחיות שמתמחות בכך. אתם יכולים להיעזר בניסיון של הסבתות בנושא, אך מומלץ לעשות הכל על פי המלצת אנשי מקצוע ובהתאם למצבו של התינוק על מנת שלא ייפגע.

מהי תזונה נכונה לתינוק?

על פי הנחיות משרד הבריאות, עד גיל חצי שנה אין לתת לתינוק אוכל מוצק ועל כן יש להשתמש במעבדי מזון על מנת שיהיה ניתן לתת לו מזון נוזלי. זה חשוב לחכות על מנת שלא לפגוע ביכולת ההנקה של התינוק.

עד גיל ארבע חודשים-חצי שנה, חשוב לספק לתינוקות מזון עם ברזל, ופחות מזון עם ירקות שעלולים להשביע את התינוק ובכך למנוע ממנו את ההנקה. חשוב מאוד גם לספק לתינוק מגוון טעמים, במשך כמה ימים, על מנת שהוא ייחשף לכמה שיותר. יש לבצע את הטעימות במהלך היום, כך שאם לא ירגיש טוב, יהיה ניתן לטפל בו במהלך שעות ולא הלילה.

אחרי חצי שנה, יש להתחיל לתת לתינוק יותר פירות וירקות, דייסות, דגנים וקטניות, ובהמשך גם עוף ובשר. כמובן שכל דבר שנותנים לתינוק, חייב להיות במנות מאוד קטנות, חתוך היטב, ובהתאם למצבו הבריאותי. לכן לא נמהר לתת לו בוטנים, ביצים, או מוצרי חלב (אפשר לחכות עם זה עד גיל שנה).

בית וגינה בריאות זוגיות טכנולוגיה ואינטרנט כללי לימודים נופש ואטרקציות פיננסים קוסמטיקה ואופנה רכב
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איפה כדאי לקנות לק ג'ל לנערות?
יש הרבה מקומות שאפשר לקנות לק ג'ל לנערות. את יכולה למצוא אותו בחנויות, באינטרנט או במספרה. אם את רוצה...
קרא עוד »
מרץ 16, 2023
עסק בירושה – איך מנהלים הון משפחתי? נטלי לזר מסבירה
העולם כבר מזמן נהפך לכפר גלובלי קטן. הורים גרים במדינה אחת, לעיתים עובדים באחרת, ילדיהם גרים במדינה...
קרא עוד »
יונ 27, 2018
טכנאי מומלץ לתיקון ניאגרה סמויה במרכז
כיום מאוד נפוץ השימוש בניאגרות סמויות במשקי בית ומסעדות וזאת עקב שלל סיבות. במאמר הבא ידובר על הסיבות...
קרא עוד »
מאי 20, 2018