הכנה לצו ראשון: הקריירה הצבאית שלך מתחילה כאן

הכנה לצו ראשון

כיצד להרשים את צה"ל כבר בצו ראשון?

הכנה לצו ראשון

קיבלת זימון לצו ראשון? זהו הזמן הנכון לתכנן את עתידך הצבאי. השאלה "מה תרצה להיות כשתהיה גדול" מקבלת משמעות אחרת, הרבה יותר מציאותית.

ובכן, אם כל מה שמעניין אתך זה להעביר את הזמן בבסיס עם מינימום מאמץ ואין לך מי יודע מה חלומות על השירות הצבאי המשמעותי, בואו נבהיר זאת כבר עכשיו: הכתבה הזאת מיועדת לחיילים (וחיילות) לעתיד בעלי אמביציה ורצון להצליח, אלה שרוצים להתחיל את השירות הצבאי שלהם ברגל ימין ולהגיע לצל"ש הראשון שלהם במהירות הבזק.

 

צו ראשון: מי צריך אותו ולמה?

 

או, יופי ששאלתם. התשובה הראשונה היא כמובן – הצהל. יש לו עניין לא סגור אתכם ובשלב זה הוא ישמח להכיר אתכם טוב יותר. הצו הראשון מיועד לאיסוף נתונים אודותיכם – מפרטים בסיסיים, כמו רמת הכשירות שלכם לשירות מבחינה הפיזית, ועד ליכולות המנטליות ורמת המוטיבציה. אה, וגם איך קוראים לכלב שלכם. אוקי, זה כנראה לא ישאלו אתכם, לפחות לא בשלב זה.

ואומנם, גם אתם, תתפלאו לשמוע, זקוקים ליום ההכרות הזה עם הצבא. למעט המפגש עם הסחבת הצהלית הידועה (שבאשמתה תבלו שעות רבות על הספסל, בהמתנה שיקראו לכם), יום הצו הראשון יהפוך למשמעותי וחשוב עבורכם, אם תשכילו לנצל את ההזדמנות להרשים את צה"ל בכישוריכם הרבים. לא לשכוח, חברים: אין כמו הרושם הראשוני, ובמיוחד כשמדובר בצה"ל.

לאחר יום הצו הראשון בעיניי הצהל אתם כבר לא זרים גמורים. ההפך הוא הנכון: מעכשיו, אתם בעלי זהות צהלית רשמית שמתבטאת בשני מדדים:

קב"א – קבוצת איכות אליה אתם משתייכים על פי הדירוג של צה"ל (הדירוג  מופיע בקיוסק המידע האישי שלכם באינטרנט). קיבלתם ציון 54 או יותר? מזל טוב! קריירת רמטכ"ל מחכה לכם.

הפרופיל הצבאי המפורסם. ובמקרה שאתם עדיין לא יודעים (שזה יכול לקרות אם נחטפתם על ידי החייזרים וחזרתם לכדור הארץ רק היום) – הפרופיל שאתם רוצים הוא 97  (או לפחות 82), אלא אם כן תמיד חלמתם על קריירת הג'ובניק, ואז תסתפקו בציון שבין 72 ל-35.

הכנה לצו ראשון: יאללה, לעבודה!

 

המעטפה הצבאית כבר הגיעה לידיך, וכל מה שנשאר זה לסמן את תאריך הזימון ביומן ולהודיע לחבר"ה. נכון? לא נכון. למעשה, מרגע קבלת המעטפה מתחיל המסע שלך לנבכי ביורוקרטיה הצהלית, או, בשמו הנפוץ – הכנה לצו ראשון. וכאילו שההתעסקות במילוי הטפסים ובבדיקות הרפואיות לא מספיק מייגעת, מחכה לכם גם משימה נוספת: להתכונן למבדקים הפסיכוטכניים ולראיון האישי.

ובכן, עכשיו, כאשר כולם מבינים שאין זמן להתבטל ויש הרבה מה לעשות עד למועד המיוחל, הגיע הזמן להתחיל בעבודה:

שלב ראשון: מילוי טפסים רפואיים. המעטפה הצבאית עם הזימון לצו ראשון  מכילה שני טפסים רפואיים, אותם, מן הסתם צריך למלא. שימו לב: את הטופס הראשון תמלאו לבד (רק תעשו טובה, תתייעצו עם ההורים קודם). את הטופס השני, לעומת זאת, תצטרכו להביא לד"ר גרינברג (אלא אם כן לרופא המשפחה שלכם יש שם אחר, שזה מפתיע). אם התמזל מזלכם והבריאות שלכם "פיקס" ואתם לא מרכיבים משקפיים ואין לכם ליקויי למידה – זה הכל, פחות או יותר. אלא אם כן תגדילו לעשות ותבצעו בדיקת שתן בסמוך ליום האירוע, כדי לא להתעסק עם כוסות הפלסטיק בשירותי מרפאת הלשכה.

ואמנם, אם אתם פחות מזליסטים ובאמת יש לכם בעיה רפואית רצינית (ולא, הכוונה היא לא כאב הראש מדי הפעם, שזה תירוץ מעולה להתחמק מיום הלימודים בבית ספר אבל בזה זה נגמר), כדאי להביא את כל האישורים והמסמכים הרלוונטיים אתכם ללשכה ולקוות לטוב. יכול להיות שכל שאר הנתונים יהיה כה מרשימים שהמצב הרפואי שלכם לא ישחק לרעתכם.

שלב שני: אוספים מסמכים

 

אם תהיתם אי פעם מהו שמו של סניף קופת החולים שלכם, זאת ההזדמנות שלכם לבדוק. כאמור בלשכת גיוס מתעניינים במצבכם הבריאותי ולכן ירצו לדעת את כל הפרטים אודות מקום העבודה של ד"ר גרינברג (גם אם קוראים לו לגמרי אחרת). בנוסף לפרטי המרפאה, יבקשו מכם פרטים אישיים של ההורים (הזדמנות מצוינת לזכור סוף סוף מתי יום ההולדת של אימא), ובמקרה שהתברכתם בדרכון זר (תגידו תודה להורים או לסבא), אל תשכחו להביא אותו אתכם. וכדי לשמור אתכם על קשר, ידרוש מכם הצהל את פרטי ההתקשרות (לא הפרופיל שלכם בפייסבוק, סך הכל מדובר בכתובת המייל).

הכנה לצו ראשון ממשיכה: מהם המבחנים הפסיכוטכניים וכיצד עוברים אותם בשלום

 

מבחנים פסיכוטכניים שעורכים לכם בבקו"ם (הקרויים גם בשם "דפ"ר" – דירוג פסיכוטכני ראשוני) נועד כדי להעריך את יכולתכם הקוגניטיביים והצלחה במבחנים אלה נחוצה לכם במיוחד אם תרצו להתגייס לסיירות, מודיעין, בתפקידים איכותיים. לכן, חשוב מאוד להתכונן למבחנים אלה מראש. המלצה שלנו – אל תשאירו את החלק הזה בתהליך הכנה לצו ראשון לרגע האחרון. אתם ממש לא רוצים למצוא את עצמכם תוהים למה התכונן המשורר, בעודכם נלחמים עם בעיה מתמטית ברמה של כיתה ט'.

אז מה מחכה לכם במבחן? או, טוב ששאלתם.

 

תתפלאו לשמוע, אבל לצה"ל חשוב לדעת את עוצר המילים שלכם. לכן, המבדקים הפסיכוטכניים מתחילים עם המבחן המילולי. לאחר שתפגינו את יכולתכם הספרותיים, תצטרכו להתעסק עם הצורות ההנדסיות ולקינוח תקבלו מבחן בתחום פטרון הבעיות המתמטיות.

רוצים טיפ  להתמודדות עם המבחן? בבקשה: המבחן בנוי על פי שיטה אמריקאית, וזה אומר שאם נתקלתם בשאלה שאין לכם מושג עליה, פשוט תנחשו והמשיכו האלה. אחרי שעברתם על הכל, ובהנחה שנשאר לכם זמן, תוכלו לחזור לשאלה הבעייתית ולנסות להפעיל את הראש.

סיימתם עם הכנה לצו ראשון? ברוכים הבאים ללשכת הגיוס

 

טיפ חשוב (אתם עוד תגידו לנו תודה): הגיעו מוקדם! כך תחסכו לכם שעות המתנה מייגעות ותקדימו את כל המלש"בים האחרים. ובכן, חברים, מחכה לכם יום ארוך, אותו תתחילו בפגישה עם המאבחנת הפסיכולוגית, תמשיכו עם הבחינה בשפה העברית, תמשיכו עוד המבחנים הפסיכוטכניים, תמשיכו עוד עם הריאיון האישי (חובה לבנים, פחות חובה לבנות) ותסיימו עם הבדיקות הרפואיות. קלי קלות, נכון? אז שיהיה לכם בהצלחה!

 

למידע נוסף על הכנה לצו ראשון – ניב רווח

 

בית וגינה בריאות זוגיות טכנולוגיה ואינטרנט כללי לימודים נופש ואטרקציות פיננסים קוסמטיקה ואופנה רכב
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
משרד תיווך במעלות מקצועי – קווים לדמותו 
בנוף הפיננסי המורכב והמתפתח של ימינו, מציאת משרד תיווך מקומי מקצועי הופכת להיות קריטית עבור אנשים...
קרא עוד »
יול 05, 2023
צימרים לפי שעה בנהריה – איך נהריה הפכה לבירת הצימרים
נהריה ממוקמת בקצה הצפון-מערבי של ישראל. מעיר קטנה ומעט נשכחת הפכה העיר הצפונית לבירת הצימרים של...
קרא עוד »
אוג 04, 2019
5 סיבות לקנות אביזרים לבית באינטרנט
אם אתם רוצים לבצע רכישה נוחה יותר של מוצרים לבית, חשוב שתדעו כי רבים כיום מעדיפים לבצע קנייה באינטרנט...
קרא עוד »
יונ 15, 2018