חרדות החיים – מה עושים?

איך בוחרים מתנה מקורית לגבר

כבני אנוש אנו לעיתים חווים במהלך חיינו חרדות כאלו ואחרות – חרדה עלולה להגיח לחיינו אחת לכמה זמן עקב אירוע מסוים, סיטואציה אקראית או תופעה שהולכת וגוברת.

חרדה היא למעשה סוג של תהליך התנהגותי, פיזי ומנטאלי שרצוי לייחס לו חשיבות רבה. מרבית השיטות הנהוגות כיום לטיפול בחרדות אינן כוללות בהכרח בתוכן את הסימפטומים הפיזיים ואין התייחסות ממשית לפלח הפיזי שטבוע בתופעה זו, והגישות המתקדמות בנושא טוענות כי יש לפנות מקום גם לפן הזה ולמצוא את הדרך הסלולה לטפל בסף החרדה.

מחשבה ולמידה

במרבית המקרים כאשר מדובר בתופעה החרדות, שיטות הטיפול נפוצות מייחסות חשיבות רבה יותר אל השכל הישר ואינן נוגעות באופן נקודתי ופיזי. השיטות הסטנדרטיות בטיפולים מסוג זה נוטות בעצם להתבוננות על החברה או האוכלוסייה ומשם בעצם מנסות לתקן את התפיסה, להבין מה גורם לחרדה.

שיטות אלו פועלות רק בעזרת מחשבה וחשיבה של המטופל ומתוך מחשבה זו מנסות ליצור למידה חדשה ולהפיג את המתחים והחרדות הקיימים. אך ישנה גם דעה מקצועית רווחת האומרת כי יש לראות מבעד למחשבות ולא לפעול לפי השכל ולכן שילוב של שני הדברים, גם הצד הנפשי וגם הצד הפיזי, הם אלו שיעשו את השינוי הגדול ויורידו את סף החרדה בצורה נכונה לאורך זמן.

תגובה טבעית נכונה

כאשר אדם חש בחרדה גופו ראשית רועד, תכווץ, או מזיע ולכן גם כאשר הוא מטופל בשיטות הפועלות על השכל, הגיון וכדומה לא ישפרו במידה רבה את המצב. חשוב מאד להבין ולהיות מודע למצב הקיים של החרדה אך בכדי ליישם זאת ולהפחית את החרדה באופן משמעותי יש לפעול בשני המישורים גם השכלי וגם הפיזי. חשוב גם כן להפנות את תשומת ליבו של המטופל בנוגע למה שמתחולל בגופו.

באמצעות מגע מדויק יוכל אותו אדם לחוש את הפחדים צפים ובתוך כך לטפל בהם באופן פרטני ולהוות קרש קפיצה אל השינוי המיוחל. כך בעזרת טיפול מיוחד בחרדה המשלב גם מגע וגם הגיון, ניתן להשרות על האדם את השלווה שלה הוא ציפה והחרדה לאט לאט תתפוגג והוא יוכל לחזור לשגרת חיים תקינה – הפחד יזרום מעצמו והאדם יוכל להתמודד יותר ולהעז לפתוח את הדברים וכמובן לתת להם את "התרופה הטבעית" אותה רכש והנחיל לעצמו במהלך הטיפול.

בית וגינה בריאות זוגיות טכנולוגיה ואינטרנט כללי לימודים נופש ואטרקציות פיננסים קוסמטיקה ואופנה רכב
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
הפריה חוץ גופית
הפריה חוץ גופית (IVF) היא טיפול עקרות נפוץ במעבדות יונה ברק. ראשית, מעוררים השחלות לפתח זקיקים מרובים,...
קרא עוד »
יול 05, 2020
סוגים שונים של מתקני תצוגה
מתקני תצוגה בחנויות שונות הם סוג של חלון ראווה המציג את המוצרים שיש בחנות באופן גלוי, בעודנו נכנסים...
קרא עוד »
מאי 22, 2017
משתלה לצמחי אוויר? יש דבר כזה
באופן די טבעי עד אשר אנשים לא החלו לייבא את הצמחים הללו לארץ, מעטים היו האנשים אשר הכירו את הענף של...
קרא עוד »
ספט 30, 2018