קניית רכב שלא למטרת נסיעה אלא לפירוק היא עיסוק לגיטימי לכל דבר, המפרנס לא מעט משפחות בארץ. כלי רכב כאלה אמנם אינם אסתטיים ואינם מציתים את הדמיון, ואין בהם שום שימוש לצרכי היומיום של בעליהם, אבל הם משמשים מאגר לחלקי חילוף ולכן להכנסה נאה. מי שקונה רכבים לפירוק אינו עושה זאת לשם שמיים אלא מצפה לרווח נאה במאמץ לא רב. המכירה לפירוק היא בדרך כלל המוצא היחיד של בעלי הרכב, מאחר ששוק המכוניות המשומשות בארץ גדול במיוחד בגלל אופציות זולות יחסית כמו רכב בליסינג או יד שנייה/שלישית וכו'. לכן קשה מאוד למצוא קונה כל סוגי הרכבים למכונית שאין בה שימוש.
התועלת של המפרקים
מאוחר שאפשרויות המכירה מצומצמות מאוד, סוחרי רכב לפירוק ובעלי מגרשי מכוניות מחכים מדי יום להזדמנות להניח יד על רכב כזה. התועלת שתצמח להם אינה מוטלת בספק והסיכון קטן מאוד, לכן רכב כזה נמכר מהר מאוד. תוכלו לקבל תמורתו לפעמים אפילו כמה אלפי שקלים, בהתאם לדגם ולשנת הייצור. הרכב הזה מגיע למגרשי מכוניות ועובר תהליך של פירוק מקצועי במטרה להגדיל את מאגר חלקי החילוף של בעל המגרש. בעל המגרש סוחר בחלקי חילוף עם בעלי מגרשים אחרים וכן מוסכים וכך מאפשר תיקונים וטיפולים במכוניות שנפגעו בתאונות או סבלו מנזקים אחרים. כמו כן ניתן לפרק את המכוניות עבור מטילי הברזל ולסחור גם בהם.
מה עליכם לעשות
כאשר הבנתם שאין תקווה שתוכלו לנהוג שוב ברכב, כדאי לטלפן במהירות לאנשים שמתמחים בקניית רכבים לפירוק, או להיכנס ללינק https://prk.co.il/place-for-dismantlg-cars-in-central-district/ ולקבוע איתם מועד ולהיפטר מהרכב. האחריות המלאה על הגרירה והעברת הבעלות היא שלהם ולכן כדאי למצוא גורם אמין ולהימנע מתקלות מצערות של הרגע האחרון.