לא פעם אנחנו יכולים לראות מודעות אשר תלויות במקומות שונים, ובהן כתוב על חברות ואנשי מקצוע שמחפשים רכבים ישנים לפירוק. עולה שאלה לשם מה הם צריכים את זה ולמה זה משתלם לנו למכור להם את הרכב הישן שלנו לצורך פירוק, האם זה בכלל משתלם, זו גם שאלה שאנחנו צריכים לשאול את עצמנו.
לפני שנענה על כל השאלות הנ"ל צריך לומר, כאשר מדברים על רכבים ישנים לפירוק, אין הכוונה לרכב משנתון של שנה שעברה או משנתון של לפני שנתיים. מדובר על רכבים שנמצאים על הכביש כבר שנים רבות. הם אלה שמיועדים לפירוק.
נתחיל מהסוף. לנו זה משתלם למכור רכבים ישנים לפירוק משתי סיבות עיקריות, הראשונה היא, מדיניות המשרד להגנת הסביבה היא, שבשלב מסוים כלי רכב ישנים אמורים לרדת מהכביש. בין אם זה בגלל שהם מזהמים ובין אם מסיבות אחרות. אלא אם מדובר ברכבי אספנות. במקרה כזה, אנחנו צריכים להחליט מה עלינו לעשות עם הרכב. מן הסתם, אנחנו לא נרצה לחנות אותו במקום מסוים, כי אז הוא רק יתפוס שטח, סביר להניח שגם אחרי זמן מסוים הרשות המקומית תפנה אותו משם. יתרה מזו, אנחנו לא נרוויח עליו דבר במקרה כזה.
הסיבה השנייה שבגללה משתלם לנו לשלוח רכב ישן לפירוק היא, אין לנו סיכוי הרי למכור אותו, וגם אם כן, אנחנו נרוויח עליו מעט מאוד. לכן אם אנחנו נציע אותו למכירה אצל גורם שמתמחה בפירוק רכבים, יש יותר סיכוי שנרוויח מכך.
למה אותו גורם ירצה לקנות אותו? יש לכך סיבות שונות. זה יכול לנבוע מהעובדה שהוא ישתמש בכל המתכת והחומרים בתוך הרכב לצרכים שונים, ייתכן מאוד שהוא יפרק את הרכב וימצא בו מרכיבים שכן ניתן לעשות בהם שימוש, ייתכן מאוד שהוא גם יוכל לעשות ברכב שימושים אחרים.
בסיכומו של דבר זה הפתרון המושלם לשני הצדדים, אנחנו רק צריכים לוודא שאנחנו מוכרים את הרכב לאדם אמין שיכול לשלם לנו את הסכום שהרכב שווה כאשר הוא מיועד לפירוק הרכיבים שבתוכו.
למידע נוסף על פירוק רכבים.