טפט בליסטי

טפט בליסטי

תושבים שגרים ממש קרוב לגבול ובית המגורים שלהם סופג ירי וטילים על בסיס יום יומי יכול לעטוף את כל קירות הבית, לא רק את הממ"ד, ובכך למנוע ניפוץ ונפילת הקירות החיצוניים והפנימיים גם יחד מה שיכול למנוע סכנות רבות.

הרעיון לשימוש בטפט בליסטי כמגן עלה בראשו של אדם שחיי בדרום הארץ. הוא הבין והרגיש את תושבי האזור והפתרון שלו, לדבריו, יכול לפתור את בעיית המיגון בעוטף עזה בעלות נמוכה שהביצוע להדבקת הטפט נעשה מידית עם ביצוע ההזמנה. הוא מחכה לאישור פיקוד העורף להכנסת טפט בליסטי לתחום המיגון באזור. חשיבות אישור פיקוד העורף היא בעיקר כדי לקבל מהמדינה השתתפות בהשקעה להדבקת טפט בליסטי. כיום ההדבקה נעשית על חשבון המזמין.

טפט בליסטי

טפט בליסטי –מוצר חדש שחשוב לנסות באזורי הסיכון

עד שנת 2008 טפט בליסטי לא אושר על ידי פיקוד העורף כמיגון אפקטיבי מפני ירי החמאס. גם היום יש עדיין ספקות בקרב מומחים רבים וחזונו של מייצר הטפט הבליסטי הוא שהטפט יוכר כפריט מיגון כמו מיגונים אחרים. הטפט הוא מעטפת שסופגת את גלי ההדף שנוצרים בעת פיצוץ חיצוני שנגרם על ידי פיצוץ קאסמים ורקטות ומונע פיזור רסיסים. טפט בליסטי מונע את נפילת הקירות שנפגעו מפגיעת הטילים.

יתרונות של טפט בליסטי

  • הטפט הבליסטי מתאים ונוח למיגון חדר שהפך לממ"ד בדירת מגורים. במקום להשקיע בקירות עבים שיגנו על הקיר החיצוני של החדר אפשר להדביק טפט בליסטי שיעשה את העבודה באותה רמה.
  • היתרון של הטפט על מיגון אחר הוא בעבודה שאין בו בטון וברזל ובמקומם יש בד לבן דק ארוג ועל פי הצהרותיו של היזם הוא הצליח לפוצץ 800 ק"ג של חומר נפץ מבלי לגרום נזק לסביבה. לדבריו עלות מיגון חדר על ידי הדבקת טפט בליסטי היא אפסית לעומת מיגון באמצעי אחר.
  • בנוסף, מסייעים לתעשייה כחול לבן. יצרני הטפט הבליסטי בארץ מתפרנסים בעיקר ממכירת הטפטים לאזורי סיכון ומהזמנת כוחות הביטחון שנעזרים בו לצורך הגנת המבנים שמאוחסנים בהם כלי נשק וציוד צבאי. עלות טפט בליסטי לעומת כל אמצעי המיגון האחרים היא הנמוכה ביותר אולם היא לא בעלת הטיב הנמוך מבניהם.
בית וגינה בריאות זוגיות טכנולוגיה ואינטרנט כללי לימודים נופש ואטרקציות פיננסים קוסמטיקה ואופנה רכב
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
בחינת היתרונות של ספירולינה
ספירולינה, סוג של אצות כחולות ירוקות, מכה גלים בקהילת הבריאות והרווחה מסיבה טובה. מזון העל הזה, שנמצא...
קרא עוד »
ינו 21, 2024
מבחן אמיר
אחד התנאים המרכזיים  לכניסה למוסדות הלימודים  הגבוהים בישראל הינה ידיעת האנגלית, וזאת מכוון שכל...
קרא עוד »
אפר 27, 2017
מדע גדול בקטנה: כתיבת עבודה מדעית
כתיבה של עבודה מדעית במסגרת דרישות האקדמיה זוהי משימה שלעתים יכולה להיות מורכבת במיוחד. לכל פקולטה...
קרא עוד »
מרץ 29, 2018