כשיש משחק של צ'לסי אנחנו תמיד נפגשים לצפות ביחד במשחק. זו מסורת ארוכת שנים שלי ושל הראל, חברי הטוב. הכרנו בתיכון ומאז דרכנו לא נפרדו. הראל ניסה את כוחו בעסקים ואני פתחתי משרד פרסום מצליח מאוד.
את ההאטה במשק הישראלי לא רק הראל מרגיש בעסק שלו, גם אנחנו במשרד הפרסום שלנו חשים בו. הראל פתח לפני שנתיים חנות חיות ובכל פעם ששאלתי אותו איך הולך הוא אמר שבסדר. בחודשים האחרונים התשובה שלו לא השתנתה אבל הטון השתנה גם השתנה. לא הצלחתי להאמין להראל שהעסקים באמת בסדר והחלטתי לברר מה באמת קורה. ברקע היה כמובן משחק של צ'לסי ועל השולחן בירה צוננת לצד פיצוחים משובחים.
כשירדנו לפרטים הראל סיפר לי שהמצב לא מזהיר. שהוא הצליח לקבץ כמה לקוחות נאמנים אבל הוא לא מצליח לפרוץ קדימה כפי שרצה וחלם.
הבטחתי לו שאבוא לבקר בחנות החיות שפתח ואראה איך אני יכול לעזור, וכך עשיתי. לאחר שלושה ימים הגעתי לחנות החיות של הראל ומצאתי מקום מקסים. המוצרים סדורים כחיילים על המדפים, הריח נעים, השירות אישי וגם אדיב, שירות המשלוחים פועל במהלך כל שעות היום ואנשים נכנסים למקום עם חיוך, לעיתים עם חיות המחמד שלהם. לחיות שנכנסות לחנות הראל תמיד נותן איזה פינוק וניכר שנוצר קשר בינאישי אמיץ בין הראל ללקוחותיו.
מאחר והראל אמר לי כבר לפני שלושה ימים שאין לו יותר מדי כסף, התחלתי לחשוב איך מרימים את העסק שלו מבלי להשקיע יותר מדי. הדבר הראשון שעלה לי בראש היה – להקים חנות חיות באינטרנט. זו הוצאה לא גדולה ואני בטוח שהראל יוכל לשאת בה.
חנות חיות באינטרנט
קיבצתי את המומחים למדיה האלקטרונית שבמשרד והחלטנו לעשות מיתוג מחדש ולהקים להראל חנות חיות באינטרנט. החלפנו את שם החנות ל- ""The pet shop boys (כמו שם הלהקה) והראל שמח מאוד מהחנות המקוונת ומהמיתוג מחדש, אבל כולנו יודעים שאין די במיתוג ובהקמה של כזו חנות, השלב הבא הוא השיווק שלה. גם שיווק באינטרנט הוא לא הוצאה שאי אפשר לעמוד בה, והחלטתי שהמשרד שלי יטפל גם בזה פרו בונו (יעני בחינם).
היה משהו מיוחד בתהליך שעבר המשרד הפרסום שלנו בעבודה על חנות החיות של הראל. כולם נרתמו למשימה ועשו את העבודה בחדווה ועם כל הלב. כולם ידעו שהם עובדים ללא מטרות רווח וכי מדובר בחבר שלי אבל המוטיבציה הייתה בשיאה. אולי זה החיות החמודות, אולי זו המטרה החברתית הנעלה ואולי זה האוויר. כולנו נהנו מאוד מהעבודה.
עשינו להראל קמפיין אינטרנטי מוצלח מאוד. העבודה שלו גדלה באופן משמעותי, העסק התרחב; יותר עובדים, יותר חשיפה והרבה יותר עבודה. בסופו של עניין חנות החיות באינטרנט הניבה להראל יותר הכנסה מהחנות "האמיתית" והראל היה אסיר תודה לי ולעובדי המשרד.
על פניי השטח נראה שאני עזרתי להראל יותר משהוא עזר לי. אבל זה לא נכון הלכה למעשה. בעקבות העבודה הזו החלטנו לפתוח מחלקת פרסום חברתית במשרד. מחלקה מיוחדת במינה שמטרתה לסייע לעסקים חברתיים במינימום השקעה מצד אותם עסקים. המחלקה הזו נוסדה לפני שנה וחצי וכיום היא המחלקה הכי בועטת ותוססת שיש לנו במשרד.
בזכות המחלקה הזו העובדים מרגישים שהם תורמים משהו חשוב לחברה ולא רק עובדים עבור טייקונים ובעלי הון ויש תחושת שליחות אמיתית.