טיפולים להעלמת וורידים ברגליים

העלמת וורידים בולטים ברגליים הינה פרוצדורה רפואית נפוצה למדי, המתבצעת היום באמצעות אחת מארבע שיטות עיקרית, בהתאם לחומרת המצב ומיקום הווריד. מעבר למתן פתרון לבעיה קוסמטית אשר מטרידה כ-30 אחוז מאוכלוסיית הבוגרים בעולם, להליך העלמת וורידים בולטים יש גם מטרה רפואית: וורידים בולטים, או, בשפה הרפואית, "אי ספיקה וורידית",  עלולים לגרום למגוון תופעות ליווי, מבצקות ועד לדימומים ואף דלקות קשות. 

הסיבה להופעת וורידים בולטים ברגליים

אומנם לוורידים בולטים ברגליים (דליות) יש מקור גנטי, הסבירות להופעתם עולה אצל אנשים שנוהגים לשבת או לעמוד על הרגליים זמן ממושך. בנוסף, לעיתים וורידים בולטים מופיעים אצל נשים הרות או לאחר הלידה, או הנוטלות תרופות הורמונליות מסוגים מסוימים.

הסיבה הפיזיולוגית להיווצרות וורידים בולטים נובעת מאי תפקוד של מסתמים חד כיווניים – האחראים על כיוון זרימת הדם כלפי מעלה. כאשר המסתמים "מתקלקלים", הדם גולש אל הרגליים, מצטבר בתוך העור ו"דוחף" את הווריד כלפי מעלה. על כך, המטרה של הליך העלמת הוורידים הינו הוצאה של הווריד הבולט ומניעת הצטברות הדם באזור הפגוע.

המחלה מתפתחת בהדרגתיות: תחילה נראים על פני העור דליות עדינות אשר כמעט ואינן מושכות תשומת לב. אולם, ככל שעובר הזמן הדליות מקבלות צבע עמוק יותר, גדלות ומתרבות.

האם קיימת דרך למנוע הופעת וורידים בולטים ברגליים?

כיום אין לרפואה פתרון מלא למניעה הופעת הוורידים הבולטים ברגליים, למעט ההמלצה הכללית לא ליצור לחץ ועומס יתר על הרגליים על ידי עמידה או ישיבה ממושכים. אמנם, ישנה אפשרות למנוע את ההתפתחות של המחלה בשלב בו הדליות עדיין קטנות ובלתי מזיקות, וזאת באמצעות חבישת תחבושות אלסטיות או גרבת גרביונים מיוחדים, הנמכרים בבתי המרקחת. אמצעים אלו אינם יעלימו את הוורידים, אך יצליחו להאט או אף לעצור את התפתחותן.

השיטות להעלמת וורידים ברגליים

כאמור, ברפואה המודרנית קיימים כיום מספר שיטות מוכחות להעלמת הוורידים – מניתוח פולשני הנעשה לרוב במקרים חמורים ועד לטיפולים באמצעות לייזר או גלי הקול. חלק מהשיטות מצריכות מספר טיפול לאורך הזמן, אחרות מתבצעות באופן חד פעמי.

 ניתוח להוצאת הווריד

כאשר המטופל סובל מוורידים בולטים מורחבים ומעוניין להיפטר מהם פעם אחת ולתמיד, לרוב יציעו לו לבצע ניתוח להוצאת הוורידים, הנעשה בהרדמה מקומית או אזורית. המנתח מסמן את האזור בו בולט הווריד, מבצע חתכים קטנים לאורכו ושולף את הווריד החוצה.

טיפול בהטרשה

הטיפול מתבצע באמצעות הזרקת נוזל מלחי אל תוך הווריד. הנוזל מפרק את כלי הדם אשר הצטברו באזור הפגוע והורס את הווריד. לרוב, על מנת להעלים את הווריד באופן מלא, המטופל יצטרך לחזור על הטיפול לפחות פעמיים. הטיפול נעשה ללא צורך בהרדמה ואינו משאיר צלקות.

הטיפולים בלייזר או גלי רדיו

שתי השיטות מתבצעות באופן זהה, על ידי החדרת מחט המקרין גל לייזר או רדיו אל תוך הווריד. הקרינה מחממת את האזור הנגוע ומפרקת את הווריד. הטיפול מצריך הרדמה ואינו מיועד להעלמת וורידים שבאזור שמתחת לברך.

מידע נוסף על העלמת ורידים ברגליים

למידע נוסף על בדיקות לכלי דם

בית וגינה בריאות זוגיות טכנולוגיה ואינטרנט כללי לימודים נופש ואטרקציות פיננסים קוסמטיקה ואופנה רכב
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
מה זה גוזייה תומכת?
מאמר זה עוסק כולו בגופייה-חזייה. מדובר בחזייה העשויה מחומרים שונים, שכולם נועדו לתמוך בשדיים....
קרא עוד »
מרץ 22, 2023
איך לבחור צלם לחתונה?
החתונה שלכם ממש מעבר לפינה? כבר דאגתם לכל הפרטים? בחרתם בגדים, אולם ואפילו שירותי קייטרינג כאלה או...
קרא עוד »
פבר 13, 2022
מה זה פרופוליס ומהם יתרונותיו?
פרופוליס הוא חומר שרף שדבורים משתמשות בו כדי לאטום את הכוורת ולהגן עליה מפני איומים חיצוניים. הוא...
קרא עוד »
אפר 02, 2023