בינה עסקית
בינה עסקית היא מונח המשמש לתיאור יכולתו של ארגון לאסוף, לנתח ולהשתמש במידע על מנת לקבל החלטות אפקטיביות. בינה עסקית התפתחה משמעותית במהלך השנים. הוא משמש כיום על ידי ארגונים בתעשיות למגוון מטרות כולל שיווק, מכירות, שירות לקוחות ומחקר. המונח בינה עסקית קיים מאז שנות הארבעים של המאה הקודמת, כאשר הוא נטבע לראשונה על ידי ראלף ס. פריצ'ט ג'וניור, שעבד באותה תקופה עבור יבמ. באמצעות מינוף הנתונים שהבינה העסקית מספקת, ארגונים מסוגלים לקבל החלטות לגבי הלקוחות, המוצרים והשירותים לספק על מנת שהמודל העסקי שלהם יישאר רווחי בטווח הארוך. המונח "בינה עסקית" משמש לעתים קרובות לסירוגין עם אנליטיקה מכיוון ששניהם מתייחסים לתהליך של איסוף ושימוש במידע על מנת לשפר את קבלת ההחלטות. עם זאת, בינה עסקית מתייחסת יותר לניתוח כמותי בעוד שאנליטיקה מתייחסת יותר לניתוח איכותי. נמצא בדרך כלל בתוך ארגון . הבחירה באיזו גישה לנקוט תהיה תלויה בעסק ובצרכים הספציפיים. ראוי גם לציין שלארגונים רבים יש גם מחלקת בינה עסקית וגם צוות ניתוח.
אפשרויות שימוש בבינה עסקית:
בינה עסקית היא תהליך של איסוף, ניתוח ושימוש במידע כדי לקבל החלטות עסקיות טובות יותר. זהו אוסף של כלים וטכניקות המשמשים עסקים לאיסוף, ניתוח ושימוש בנתונים על מנת לשפר את קבלת ההחלטות שלהם. כלי בינה עסקית נמצאים בשימוש נרחב במגזר הארגוני. כלים אלו עוזרים לחברות לקבל החלטות טובות יותר על ידי מתן תובנות לגבי מיקום השוק שלהן, דפוסי התנהגות לקוחות, מגמות ביצועי מוצרים וכו'. כמה יישומים נפוצים לכלי בינה עסקית כוללים: – מערכת ניהול מסדי נתונים (DMS) – כריית מידע – מחסן נתונים ו Data Mart – קטלוג נתונים עסקיים מודיעין עסקי. מידע נוסף באתר רוטליין