טיולי תרמילים בעולם והצורך בחיסונים

אין זה סוד שהחל משנות השבעים-שמונים וביתר שאת בעשורים שלאחר מכן, החלו ישראלים רבים לערוך טיולי תרמילים במדינות שונות ברחבי העולם, בפרט במדינות דרום-מזרח אסיה, דרום אמריקה וכן אפריקה. בתחילה היו אלו צעירים אחרי צבא ועם הזמן החלו גם זוגות צעירים ואפילו משפחות לערוך טיולים שכאלה.

טיולי תרמילים בעולם דורשים הכנות מוקדמות, הן מבחינת כרטיסי טיסה, יצירת מסלול, רכישת ציוד מתאים , היכרות עם המדינה אליה נוסעים ועוד מגוון רחב של פרטים שיש לבצע בטרם יוצאים את הארץ. אחד מהדברים שצריך לבצע הם חיסונים.

לצערנו הרב, בלא מעט מדינות אליהם נוסעים ישראלים רבים, קיימת סכנה של הידבקות במחלות אשר יכולות להיות מסוכנות מאוד, עד כדי כך שהן יכולות לאיים על חיינו ובמקרים מסוימים אפילו על סביבתנו (בהנחה ומדובר במחלות מדבקות), לכן משרד הבריאות ממליץ לערוך סדרה של חיסונים, בדרך כלל בתקופה של לפחות 6 שבועות לפני הנסיעה. יש לציין שבמדינות מסוימות, הכניסה אל אותה מדינה מותנית בכך שנעבור חיסון ונציג הוכחה לכך.

הסיבות בגללן יש לעשות חיסונים

קיימות סיבות שונות אשר בגינן יש צורך לעבור חיסון לפני שמגיעים אל מדינות שונות.

ראשית, רמת התברואה באותן מדינות היא מאוד נמוכה. בחלק גדול מהמקרים מדובר על מדינות עולם שלישי, אפילו שלכאורה מדובר במדינות מתפתחות הרי שהן מסוכנות מאוד מבחינה בריאותית ולכן יש צורך לעבור סדרה של חיסונים.

שנית, ייתכן מאוד שהמדינה עצמה מפותחת אך תנאי השהות באזורים מסוימים עלולים להיות מסוכנים, כך למשל במקרה של טיולי תרמילאים שכוללים טארקים ומסעות באזורים כפריים.

שלוש, במקרים בהם נוסעים למדינה שמערכת הבריאות בה איננה טובה וזמן השהות במדינה תהיה ארוכה, עדיף להתחסן על מנת שלא נצטרך לקבל טיפולים בבתי חולים של אותה מדינה. כאן חשוב לומר, מי ששוקל לטוס למדינה מסוימת ויוצא מתוך נקודת הנחה שהוא יוכל לעבור אל מדינה שכנה, שמערכת הבריאות בה יותר טובה, בשביל לקבל טיפול במידה וייחלה, עליו לקחת בחשבון שלא תמיד תתאפשר לו כניסה אליה, במידה והוא חולה.

בהקשר זה יש לציין, חברות הביטוח עצמן מחייבות את הנוסעים לעשות חיסונים, זאת על מנת שהן יוכלו לבטח אותם לפני הנסיעה.

כיצד אנחנו יודעים אם אנחנו צריכים להתחסן

התשובה היא מאוד פשוטה, כשאתם מחליטים לטוס ליעד מסוים, עליכם לבדוק במרפאות מטיילים של לשכות הבריאות וכן בקופת חולים, האם עליכם להתחסן. סביר להניח שאם מדובר במדינות אירופה, ארצות הברית, יפן או אוסטרליה, אתם לא תצטרכו. אך אם מדובר במדינות דרום ומרכז אמריקה, דרום מזרח אסיה, וכן אפריקה, הרי שתצטרכו לעבור סדרה של חיסונים, בהתאם להמלצות משרד הבריאות והדרישות של אותה מדינה עצמה. ההמלצות ניתנות הן בהתאם לתנאים השוררים באותה מדינה, משך זמן הטיול וכן גילכם ומצבכם הרפואי.

למידע על חיסונים באתר מור.

בית וגינה בריאות זוגיות טכנולוגיה ואינטרנט כללי לימודים נופש ואטרקציות פיננסים קוסמטיקה ואופנה רכב
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
טיפול נגד צלוליט מה הכי יעיל
אין כל צל של ספק כי נשים רבות בעולם המודרני נאלצות להתמודד עם קשיים גופניים ונפשיים רבים כחלק מתהליך...
קרא עוד »
דצמ 01, 2021
שידוכים
שידוכים נעשו כבר מימיה הראשונים של האנושות. שידוך בין בני זוג, היו למקצוע מכובד, שרבים היו נעזרים בו...
קרא עוד »
נוב 12, 2020
מתי צריך לשחרר את הרכב לגריטה?
רכב ישן עשוי להיות דבר מטריד. כי את החניה אתם צריכים עבור כלי הרכב שמשרת אתכם ברמה יומיומית. ואילו...
קרא עוד »
יול 09, 2020