רכב ישן עשוי להיות דבר מטריד. כי את החניה אתם צריכים עבור כלי הרכב שמשרת אתכם ברמה יומיומית. ואילו הישן – אמור לפנות את מקומו ולהגיע אחר כבוד למקום הראוי לו לפי מצבו והאפשרות שלו למלא את תפקיד הנסיעות שלשמו הוא נועד. ואכן, בהגיע שלב בו הרכב כבר אינו משמש אותנו עוד יהיה עלינו לשחרר אותו ולהעביר אותו לכתובת מתאימה יותר. במקום כמו זה יטפלו בו בהתאם למצבו – כי זה סופו של כל כלי רכב באשר הוא. גם אם רכשתם אותו בהיותו חדיש והוא היה יעיל וטוב.
לשחרר את הרכב – לגריטה
כאשר הרכב שלכם יורד מהכביש, תמצאו את עצמכם תרים אחר מגרש רכב שקונה רכבים ישנים. הורדת רכב מהכביש תתבצע במקרים שונים. מקרה אחד הוא לאחר תאונה משמעותית בו הרכב ספג מכה הגונה שפוגעת בכלל מערכות הרכב. מקרה שני הוא רכב ישן מאוד, כזה שכבר לא שווה לטפל בו ואין לו סיכוי לעבור טסט ללא השקעה מאסיבית. רכב כזה כבר לא מורשה לנסוע על הכבישים ולכן יהיה עלינו לעבור אותו לפירוק.
פירוק או גריטה?
יש שתי אפשרויות טיפול ברכבים ישנים. במידה והרכב עשוי להביא תועלת, והחלקים שלו יכולים לשמש אותנו בתיקונים כלי רכב תקולים, הרי יהיה נכון למכור את הרכב לפירוק חלקים אשר יוכלו לשמש במוסכים עבור תיקוני רכב. אך אם החלקים כבר לא יוכלו להביא תועלת, הרכב יועבר לגריטה. כלומר, הוא יפורק והחלקים ימוינו לפי חומר הגלם ממנו הם מיוצרים. כאשר היעד שלהם יהיה מחזור וייצור מחודש של מוצרים שונים – קראו באתר איזי מידע נוסף על הנושא.
המוטיב של כל התהליכים הללו הוא ניצול מקסימלי של החומר על מנת לחסוך משאבים ולמנוע פגיעה סביבתית.