3 פרוייקטים השייכים לעמותת איילים

עמותת איילים

עמותות בישראל ישנן מסוגים שונים, בעוד שמספרן של העמותות עולה על 40 אלף, נכון לשנת 2016. מטרתה של כל אחת מהעמותות, היא לשפר איכות חייהם של מגזרים וקבוצות באוכלוסייה, לעזור לחלשים, לחולים ולחסרי הישע, בעוד שישנן פעילויות שנועדו לקדם מטרות בתוך המדינה.

אחת העמותות הבולטות שהוקמו בעשורים האחרונים היא 'עמותת איילים' אשר פועלת למען פיתוח הפריפריה ויצירת התיישבות צעירה ואיכותית באזורים שנחשבים חלשים או מרוחקים מאזור המרכז.

העמותה, שהוקמה על ידי שני חיילים משוחררים אשר השקיעו את כספי המענק שלהם להקמת כפרי התיישבות לסטודנטים – מספקת מלגות לסטודנטים, אופציות דיור ותרומות שונות לקהילה, תוך שיפור איכות חייהם של אוכלוסיות בפריפריה. לדוגמא: בין הפרויקטים הוקמו מפעלי התיישבות מעורבים בנגב בגליל ובלוד. בעוד שהעמותה הקימה כפרי סטודנטים עם פוטנציאל רב. זוהי תרומתה של עמותת איילים אל ההתיישבות. אז, אילו פרוייקטים בולטים שייכים לעמותת איילים? הנה 3 כאלה:

הקמת 22 כפרי סטודנטים ומתחמי התיישבות

העמותה הקימה 22 כפרי סטודנטים ומתחמי התיישבות ברחבי הארץ, בעוד שאידאולוגיה וחיזוק הפריפריה הם חלק מתרומתה של העמותה להתיישבות בארץ. מלבד זאת, סטודנטים שמשתתפים בפרויקט, זוכים במלגות לימוד. כך עשתה עמותת איילים מעשה שבו כולם זוכים: גם הסטודנטים שגרים בכפרים מתפתחים, וגם האוכלוסייה שמתגוררת באזורי הפריפריה; נהנית מפעילות להעלאת איכות החיים באזור המגורים.

הקמת גלעד עבור נפגעי פיגוע טרור

ביוני 2019 נחנך על ידי העמותה גלעד בתצפית כפר הסטודנטים בכרמיאל. הגלעד נועד לתעד את שמותיהם של הרוגים בפיגוע נורא שהתרחש בבית כנסת בפיטסבורג. מטרת הפרויקט: להנציח את הנרצחים ולספק נחמה (גם אם הקטנה ביותר) למשפחות הנרצחים.

פתיית פאב "הלודמילה" בלוד

על מנת שגם בפריפריה יהיו חיי חברה ותרבות פנאי מפותחים; הקימו חברי העמותה פאב במיקום מעט מאתגר. הפאב הוקם בכפר לוד בחצר התרבות של העיר, בעוד שמימון הקמתו נעשה במבצע חסר תקדים (גיוס 20 אלף שקלים!) על ידי פעילות סטודנטיאלית. בכך יכולים תשובי הסביבה להנות מפאב כיפי ונעים בו מחירים חברתיים.

לסיכום, איילים ממשיכה לפעול בכל הכוח על מנת להרחיב התיישבות באזורים שדורשים שיפור – ובכך הענקת איכות חיים טובה יותר לתושבים.

בית וגינה בריאות זוגיות טכנולוגיה ואינטרנט כללי לימודים נופש ואטרקציות פיננסים קוסמטיקה ואופנה רכב
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
שבת בר מצווה – כל הסיבות להביא אמן חושים דתי לאירוע
בר המצווה נחגג בהתאם למסורת היהודית בגיל 13. טקס בר המצווה ביהדות הוא אותו טקס שמציין את המעבר של הילד...
קרא עוד »
מאי 16, 2016
משרד תיווך במעלות מקצועי – קווים לדמותו 
בנוף הפיננסי המורכב והמתפתח של ימינו, מציאת משרד תיווך מקומי מקצועי הופכת להיות קריטית עבור אנשים...
קרא עוד »
יול 05, 2023
גילוי יתרונות נסתרים: בחירת וטרינר מקצועי לכלבים או חתולים
האם אתה מודע ליתרונות הרבים הנלווים לבחירת הווטרינר המתאים לחבר הפרוותי שלך? התעמקות בתהליך הזה מגלה...
קרא עוד »
מרץ 19, 2024