לימודי שיווק דיגיטלי – מקצוע מבוקש

לימודי שיווק דיגיטלי

אחד המקצועות החמים כיום ללימוד הוא מקצוע השיווק הדיגיטלי. מדובר בתחום שנוגע בבעלי תפקידים רבים וכל מנהל כיום חייב להכיר. עצמאיים המוכרים את שירותיהם או מוצריהם באמצעות האינטרנט, עסקים קטנים, בינוניים וגדולים, אנשי מכירות ואנשי שיווק, מנהלי מותג ויזמים כולם יכולים להרוויח מידע והיכרות עם תחום השיווק החדשני כי גם המוצר או השירות הטובים ביותר אין להם קיום ללא שיווק אפקטיבי.

קורס ממוקד או כולל,  חלק מלימודי תואר או קורס מקוון?

ניתן למצוא מגוון רחב של אפשרויות בתחום לימודי שיווק דיגיטלי: כמסלול בלימודי מנהל עסקים לתואר ראשון, כקורס המתמקד בתחום תוכן מסוים כמו קורס בגוגל אנליטיקס, או קורס המכסה מספר גדול של נושאים – קידום ברשתות החברתיות, SEO, SEM, ניוזלטר, שיווק באמצעות תוכן, מדידה ואופטימיזציה, בניית דפי נחיתה, מסחר אלקטרוני, פרסום תכנותי ורי-טרגטינג ואפילו בניית אתרים. משכי הקורס מגוונים, משעות בודדות ועד מאות של שעות וכן אופי הקורס: מפגשים קבוצתיים, אישיים או מקוונים?

לכל שיטה ולכל קורס יש יתרונות משלו. קורס שאינו מקוון, לדוגמה, מאפשר ליצור רשת חברתית שתאפשר בניית שיתופי פעולה עסקיים בעתיד. ככלל אצבע: קורסים קצרים המכסים מגוון רחב מאד של נושאים מיועדים בעיקר למנהלים המעוניינים להשאר עם יד על הדופק ולדעת, בערך, מה קורה ומי נגד מי. קורסים אלו, ספק אם יקנו את הידע והניסיון לבצע את העבודה אך הם יתנו בסיס איתן למנהל שחשוב לו להבין את אלו העוסקים בשיווק דיגיטלי ולדבר בשפתם, כזה שמבין מספיק כדי לקבוע כיוון ולקבל החלטות מושכלות. קורסים ארוכים ויסודיים יותר ישרתו נאמנה אנשים המעוניינים לעסוק בתחום כעיסוקם העיקרי.

למי מיועדים לימודים שיווק דיגיטלי?

ישנם קהלי יעד רבים שיש להם אינטרס ללמוד לימודי שיווק דיגיטלי. בעלי עסקים שיש להם אתר אינטרנט, והם מעוניינים לקדם את העסק בעולם האינטרנטי, לדוגמה, יכולים לחסוך מאות ואלפי שקלים אם ילמדו איך לנהל שיווק דיגיטלי בעצמם, לפחות באופן חלקי. קחו לדוגמה את איילון מאסק, מנכ"ל טסלה, החברה המצליחה בעולם בתחום הרכבים החשמליים. חלק מהצלחת החברה מקורו בקשר ההדוק ששומר איילון מאסק עם לקוחותיו דרך חשבון טוויטר שהוא מנהל. אילו מאסק היה גם מפנים את ההיבטים המשפטיים בניהול חשבון הטוויטר, ייתכן שהוא אף היה חוסך לעצמו הסתבכות משפטית עם הרשות לניירות הערך האמריקאית. גם אם מדובר לא במנכ"ל של טסלה אלא בבעל אתר תדמית או אתר המוכר שירות או מוצר – שיווק דיגיטלי נכון הוא המפתח להצלחה.

קהל יעד נוסף הם סמנכ"לי ומנהלי שיווק וכל מי כל מי שמעוניין לעשות הסבה מקצועית לתחום ניהול שיווק דיגיטלי. מדובר בתחום מתפתח ומבוקש שניתן להתמקצע בתחום כלשהו היושב תחת המטרייה המאד גדולה הנכנסת תחת הגדרת "שיווק דיגיטלי": מנהלי קשרי לקוחות ברשתות החברתיות, יוצרי תוכן כתוב, ויזואלי או עורכי וידאו, מנתחי מידע ומעקב אחר ביצועים, בוני אתרים ודפי נחיתה ומנהלי קמפיינים בתשלום – כל אחד מהווה גם עולם בפני עצמו הדורש התמקצעות נפרדת.

בית וגינה בריאות זוגיות טכנולוגיה ואינטרנט כללי לימודים נופש ואטרקציות פיננסים קוסמטיקה ואופנה רכב
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איך בוחרים בית אבות
לא מעט קשישים בגיל הזהב אשר מתנהלים באופן עצמאי, בוחרים באופן מודע לחפש אחר דיור מוגן עבורם שיסייע...
קרא עוד »
ינו 05, 2018
תוספי תזונה שכדאי להכיר
כולנו יודעים כי המזונות שאנחנו אוכלים לא מכילים את כל מה שהם אמורים להכיל באופן טבעי. אם אלו עופות...
קרא עוד »
פבר 27, 2019
איך לבחור היכן למקם את המזגן?
בחירה נכונה של מיקום להתקנת יחידה פנימית למזגן יכול לשפר את היעילות והתפוקה שלו בעשרות אחוזים. הנה...
קרא עוד »
דצמ 14, 2016