כל פעולה עסקית שאנו עושים צריכה להיות מחושבת ואנו חייבים להבין למי הפעולה הזאת מיועדת, זה נכון כאשר אנחנו מדברים על פיתוח של מוצר חדש, על שירות חדש שאנו מציעים ובטח ובטח כאשר אנחנו מוציאים ספר חדש לאור. אל תטעו לחשוב כי הוצאה של ספר היא לא מהלך עסקי כאשר אתם צריכים להבין כי מאחורי המהלך הזה עלינו לעשות הכול בכדי שהספר שלנו יימכר כמה שיותר וזה אומר כי אנחנו חייבים להבין מי הוא קהל היעד של הספר שאנו מוציאים לאור. עליכם להבין כי יש הבדל גדול בין ספר ילדים ובין ספר היסטוריה וזה אומר כי אנחנו צריכים לשווק את שני הספרים הללו בצורה שונה. על רקע זה ברור מדוע השאלה מי הוא קהל היעד של ספרים רומנטיים היא כל כך חשובה ומשהו שאנו חייבים לתת עליו את הדעת בכדי להגדיל את המכירות של הספר.
מדוע לא רק נשים אוהבות לקרוא ספרים רומנטיים?
פעמים רבות כאשר אנשים חושבים כל קהל היעד של ספרים רומנטיים הם חושבים על נשים בגילאי 50 או ה-60. אם כן אנחנו חייבים לציין כי נשים בכל הגילאים אוהבים לקרוא ספרים רומנטיים במהדורה ראשונה או אפילו ספרים יד שנייה, ולא רק נשים בגילאים מבוגרים יותר. ואתם יודעים מה אולי לא מדברים על זה הרבה אבל יש המון גברים אשר אוהבים לקרוא ספר רומנטי ועל כן קהל היעד של ספרים רומנטיים הוא מאוד מגוון. אין מה לעשות הקהל בישראל אוהב סיפור אהבה טוב הכתוב ומנוסח בחכמה ועל כן ספרים רומנטיים הם אחד מסוגי הסיפורת המצליחים ביותר בישראל.
מדוע אם אני מוציא ספרים רומנטיים כדאי לי לפנות אל הוצאה המתמחה בכך?
אך בכדי להבטיח כי הספר הרומנטי שאנו מוציאים לאור אכן יגיע אל הקהל ואכן ייקרא אנחנו חייבים לבחור בהוצאה לאור אשר מתמחה בספרים רומנטיים. ברגע שנמצא הוצאה כזאת הסיכוי שלנו להצליח עם הספר הוא הרבה יותר גדול ולכן אנחנו חייבים לשים על כך דגש גדול ולא לזלזל בנושא הזה.