מעת לעת מתפרסמים נתונים אודות הרגלי הצריכה של הישראלים דרך האינטרנט. בכל פעם המספרים נעים כלפי מעלה, והנחה כיון היא שלמעלה מ-90 אחוז מהישראלים מבצעים חלק מהרכישות שלהם דרך האינטרנט.
יש לכך הסברים שונים, בין אם מדובר בהסברים מהתחום הכלכלי, החברתי, או אפילו הסברים שקשורים לנוחות, הרי הרבה יותר קל להיכנס אל חנות וירטואלית מהבית או מהמשרד, מאשר ללכת לקניון ולעשות קניות. זה חוסך זמן, עלויות, ואפשר לעשות את זה בכל שעה ומכל מקום.
אנחנו רוצים להתייחס כאן לנקודה אחרת לגמרי, שלא זוכה תמיד להתייחסות והיא עצם זה שהחיסכון בזמן יוצר אפשרות לעשות דברים אחרים, מועילים ומהנים יותר עם בני המשפחה. במילים אחרות, את הקניות שלנו אנחנו עושים דרך חנות וירטואלית באינטרנט, את זמן האיכות עם המשפחה אנחנו מבלים במקום אחר.
אנחנו נסתכל על הנקודה הזאת משתי זוויות מבט שונות. הראשונה, בכל רמה שהיא אנחנו יכולים לחסוך כאן לא מעט זמן וכסף. הרי במקום לנסוע עם הילדים לקניות בקניון או במרכז קניות, אנחנו יכולים לעשות את הקניות בעצמנו, בשעה שנוחה לנו, בין אם זה באמצע היום או באמצע הלילה. כך אנחנו מפנים הרבה מאוד זמן עבור המשפחה. כך אנחנו גם יכולים לבלות עם הילדים במקומות מיוחדים, כאלה שאי אפשר להגיע אליהם דרך האינטרנט, הכוונה כמובן למקומות שונים בטבע, מוזיאונים וכדומה.
נקודת המבט השנייה היא ערכית, במקום לבלות עם הילדים בקניון ולקחת אותם מחנות לחנות, אנחנו יכולים ללמד אותם מהי צרכנות נכונה, מהי תרבות צריכה בריאה. דרך קניות באינטרנט, אנחנו מלמדים אותם לקנות רק מה שאנחנו צריכים, אנחנו מלמדים אותם לעשות סקר שוק, ללמוד כיצד להבחין בין מוצרים שונים ועוד.
בצורה כזו, אנחנו גם מפנים זמן להיות איתם יותר, וכן אנחנו מספקים להם ערכים חשובים שיכולים ללוות אותם כל החיים. יתרה מזו, בצורה כזו, אנחנו יכולים לחסוך לא מעט הוצאות, בין ישירות ובין עקיפות, ולהפנות את הכסף לצרכים אחרים, הרבה יותר חשובים.