מהי פריצת דיסק צווארית?

פריצת דיסק צווארית

לא מעט אנשים מתמודדים עם כאבי גב/צוואר מסיבות שונות – אורח חיים עמוס, בעיות רפואיות, הריון וכ'. כאבים אלה מעידים במקרים רבים על פריצת דיסק צווארית שהיא בעצם בעיה אורתופדית נפוצה המשפיעה על אזור הצוואר אך גם מקרינה על האזורים הסמוכים לו. בעבר, ניתוח היה פתרון לגיטימי להתגברות על כאבים אלה, כיום ניתן להקל על הכאב באופן משמעותי באמצעות טיפול כירופרקטי ושינויים באורח החיים. חשוב לדעת, לפני שניגשים לטיפול מסוג זה כדאי לוודא שהכירופרקט מכיר ויודע כיצד לטפל בבעיה ומכאן גם להתאים את הטיפול הנכון והיעיל ביותר. 

פריצת דיסק צווארית – מהם הגורמים לכך?

חיי היום יום שלנו עמוסים בפעילויות כאלה ואחרות שלטווח הארוך עלולים להוביל לכאבים בלתי נסבלים. למשל, נהיגה ממושכת, הרמת משקלים כבדים או פעילות גופנית מאומצת. כל אלו יכולים להגביר את הסיכון לסבול מפריצת דיסק צווארית. אך ישנם גם גורמים נוספים לתופעה שדורשים טיפול נרחב ומעמיק, למשל עודף משקל, עקמת או כפפת מולדת בגב. בעיות אלה גורמות לגב להיות במנח לא יציב לאורך זמן, מצב זה מגביר את הסיכון ללחץ על הדיסקים הנמצאים בין חוליות עמוד השדרה שבסופו של דבר עלול לגרום לדליפה לא רצויה של הנוזל שבתוכם. פריצת דיסק צווארית נפוצה ביותר גם אצל אנשים המנהלים אורח חיים לא בריא שכולל היעדר פעילות גופנית ועישון. החומרים הרעילים שנכנסים לגוף כתוצאה מעישון יכולים להרוס את רקמת הדיסק הרגישה.

טיפול כירופרקטי כפתרון יעיל להתגברות על פריצת דיסק צווארית

אם אתם סובלים מפריצת דיסק צווארית כדאי שתעו את הנתון הבא: כ – 90 אחוזים מהאנשים הסובלים מפריצת דיסק יוכלו להתגבר עליה ללא ניתוח וללא כאב. מדובר בטיפול כירופרקטי שמוכיח את עצמו פעם אחר פעם בהתמודדות מול כאבי פריצת דיסק. המטרה של הטיפול הכירופרקטי הינה לשחרר מתחים ועומסים מחוט השדרה באמצעות הפעלת מניפולציות עדינות על נקודות ספציפיות באזור הכאב. כדי להעצים את תוצאות הטיפול, ייתכן כי הכירופרקט יעשה שימוש גם בפיזיותרפיה ממוקדת לאזור הפגוע וכן ישתמש בחום או בקור להעצמת תהליך הריפוי.

 

בית וגינה בריאות זוגיות טכנולוגיה ואינטרנט כללי לימודים נופש ואטרקציות פיננסים קוסמטיקה ואופנה רכב
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
המתנות שכדאי לתת אחרי ריב
זה אף פעם לא נעים לריב עם בני הזוג, ובייחוד א מדובר בריב גדול ומשמעותי. עם זאת, חשו בלמצוא את הדרך...
קרא עוד »
מרץ 18, 2020
חשיפת הסודות של תיקון עובש ביתי יעיל
בתחום תחזוקת הבית, נגיעות עובש הם יריב אדיר. בתור סמכות ראשונה במעלה לשיקום עובש, אני כאן כדי לשפוך...
קרא עוד »
אוק 12, 2023
איך לבחור מאוורר תקרה?
בישראל, עונת הקיץ הינה עונה חמה מאין כמותה ורבים סובלים מחום גם בתוך ביתם ולא רק מחות לבית, בשהייה...
קרא עוד »
ספט 17, 2016