הילדים מחקו מידע מהמחשב שהבאת הביתה? איך משחזרים מידע?

אינטרנט מהיר

במציאות הישראלית עם שעות העבודה הארוכות והדרישות ההולכות וגוברות מהעובד כולנו מביאים לפעמים את העבודה הביתה. כולנו גם מנסים לג'נגל בין תפקידינו להורים ורצונינו לבלות זמן עם הילדים לבין מחוייבותינו כמפרנסים. אז, לפעמים משלבים את הכל יחד. ולא, אני לא מתכוון ללקחת את הילדים בחופש לעבודה אלא דווקא להביא את העבודה הביתה בשעות הערות של הילדים. אם נשלב את זה עם העובדה שילדים אוהבים לשחק בדברים. לפנינו מתכון בטוח לנזקים. למה הכוונה? נניח שהבאת את המחשב מהעבודה ואתה מתכוון לעבוד על הדוח האחרון או לכתוב חוות דעת בזמן שהילדים מתארגנים לארוחה ולשינה. הכל נראה מושלם בתיאוריה אולם בפרקטיקה הדברים לעולם לא מתנהלים כמו שתכננת. אתה קם כדי לעזור לקטן שבוכה ובינתיים הגדול ניגש בשקט אל המחשב שלך ומוחק את הדוח שהתחלת לעבוד עליו וכן את כל התיקייה של השנה האחרונה. אופציה נוספת היא שתו"כ משחק הכדור של הילדים פוגע בדיסק החיצוני ומעיף אותו אל תוך הכיור, שם ממתינה לו קערה מלאה במים.

אז מה עושים? קודם כל, להרגע!

מה עושים דבר ראשון? קודם כל להרגע! זה לא סוף העולם יש גיבויים ולפעמים ניתן לשחזר את המידע שאבד במלואו בטלפון קטן לאיש ה IT שלכם. אם אין גיבוי חשוב שתדע שזה הזמן לפנות למעבדה לשחזור מידע – ראה סקירה בנושא כאן http://www.comptarget.co.il/when-to-contact-data-recovery-lab . אל תנסה לשחזר את המידע בעצמך ואל תתקשר לחבר שמבין במחשבים. סביר להניח שהם יגרמו יותר נזק מתועלת וימנעו באופן סופי את האפשרות לשחזר את המידע.

אבחון הנזק למידע

אם קרה לך מקרה לא נעים כפי שתארתי בפיסקה הראשונה, שלב ראשון (מיד לאחר שנרגעת) הוא להבין מה בדיוק קרה. האם אכן אבד מידע? האם הנזק לרכיב אחסון המידע הוא פיסי או לוגי קרי: שבר או כשל מכאני או שמא מדובר בשגיאה לוגית? האם אבד מידע או לא? לא בטוח שתוכל לתת תשובות לכל השאלות הללו  ותצטרך להביא את המחשב או הדיסק למעבדה לשחזור מידע.

חשוב להדגיש כאן שבמקרה שהמידע נמחק במחיקה רגילה אל סל המחזור ולאחר מכן בוצע ריקון של סל המחזור, קיימת סבירות מאוד גבוהה שהמעבדה תוכל לשחזר את המידע ללא קושי.

אז איך זה עובד במעבדה לשחזור מידע?

אתה יכול להגיע בעצמך למעבדה או לבקש שישלחו שליח שיאסוף את הרכיב. חשוב לדעת שהמידע שלך נמצא בידים טובות (אם פנית למעבדת שחזור מקצועית כמובן) ולא ידלוף החוצה. במעבדה יפתחו את הדיסק הקשיח בחדר נקי, יאתרו את מקור הבעיה (לוגי או פיסי) ויתנו לה מענה.

עם סיום העבודה תקבל טלפון שיזמין אות לאסוף את הדיסק. במידה שבחרת שלא לאסוף את הדיסק כי הצלחת לקבל את המידע ממקור אחר או ששלפו עבורך את הקבצים הקריטיים ושלחו לך אותם במייל, המדיה שלך תושמד לאחר שבועיים.

איך תמנע מהילדים להשמיד לך את המידע בפעם הבאה?

אז כמו שאתה וודאי יודע, אין ילדים רעים J . הילדים כנראה מאוד מתרגשים לראות את אבא ולבלות איתו זמן. מה שאתה צריך לעשות זה לתת להם תחליף הולם שגם יאפשר להם להתפתח מבחינה טכנולוגית ומנטלית וגם יוריד את הלחץ ממך ומהציוד שאתה מביא הביתה. מומלף לקנות אייפד לילדים ולאפשר להם להשתמש בו מספר מוגבל של שעות ביום. ביתר הזמן כדאי שהם ישחקו קצת בחוץ עם חברים ויפרקו אנרגיות עודפות.

בית וגינה בריאות זוגיות טכנולוגיה ואינטרנט כללי לימודים נופש ואטרקציות פיננסים קוסמטיקה ואופנה רכב
המשך לעוד מאמרים שיוכלו לעזור...
איפה מומלץ לעשות קורס פילאטיס
פילאטיס היא שיטת אימון ספורטיבית ושיקומית הצוברת פופולריות בשנים האחרונות בגלל היתרונות הפיזיים...
קרא עוד »
אוג 29, 2019
אילו פרחים מתאימים לעיצוב הבית
אין ספק שאחד האלמנטים הכי פופולאריים לעיצוב הבית, מעבר לפריטים כמו תמונות, ציורים, שטיחים ודברים...
קרא עוד »
אוק 16, 2019
רשלנות רפואית בטיפול בילדים: מה צריך לעשות?
כשהורה לוקח את הילד שלו לרופא, הוא רוצה לדעת שהילד מקבל את הטיפול הטוב ביותר. אם הרופא התרשל, הוא צריך...
קרא עוד »
אוג 21, 2019